22 januar, 2007

HJÆLP...

Mit kamera er gået istykker!

Så de sidste ting jeg har lavet på bilenl, har jeg ingen mulighed for at vise, men jeg er stort set færdig med at spartle bilen. Der er detaljer der kunne blive bedre, men jeg har også en modvilje mod at smøre for meget på - vægten - you know.

Jeg har lavet de to nye bundplader og mangler så kun den sidste reperation af det lille hul i A-stolpen - som bliver lavet og spartlet ud i aften.

Så efter i aften - mandag den 22. januar 2007 - er bilen klar til filler og lak.

14 januar, 2007

Hul...

Jeg har måttet skære bunden ud af begge fodbrønde - pladen der var simpelthen for tynd. Efter vejen for og imod, var jeg kommet afsted til garagen uden sliberondeller - jeg var bare så sikker på, at de lå nede i kassen med al mit øvrige sandpapir - men det gjorde de ikke.

Så for det ikke skulle være helt spild at køre derned, tog jeg en beslutning og skar begge bunde væk.

Så må jeg se at få lavet et par nye plader.

09 januar, 2007

Det er fedt at arbejde...

i en ren bil, og meget mere overskueligt.

Det er lige somom det endelige mål med en færdig bil pludseligt er rykket langt nærmere, selvom jeg godt ved der er lang vej endnu - ikke mindst med al mekanikken.

Jeg har også i weekenden fået sendt de første brochurer ud til lokale potentielle sponsorere - så må vi se.

Det er klart, at en indsprøjtning af økonomisk karakter vil sætte skub i foretagenet - og give mulighed for hurtigere at komme igang.

Jeg er gået igang med at lægge lidt spartelmasse i bilen. Efter den er blevet lettet 30kg (det var vægtforskellen før og efter sandblæsning) mener jeg godt jeg kan tillade mig at spartle de værste buler ud - det er nu ikke så galt, den har en bule i den venstre a-stolpe. Den typiske bule panelet får, når stroppen ikke bremser døren! Så er der mine svejsninger i begge bagskærme - dem har jeg dog hamret meget flade, så der skal ikke ret meget spartel i.

Bagenden er noget hærget, flere påkørsler eller hvad ved jeg har efterladt mange spor, men den er nu banket fornuftigt ud, og venter på lidt udjævnende spartel.

Det ender med, at jeg bliver ret dreven til at banke buler på plads, og jeg må indrømme, at det er meget tilfredsstillende, at få en bulet sag til at se fornuftig ud igen.



07 januar, 2007

Som lovet...

kommer her nogle billeder af karrossen som den ser ud lige nu.

Det eneste rust "blæsningen" afslørede var de små huller man kan se på den ene a-stolpe - ca. på størrelse med en én-krone, flankeret af et par bitte små huller.

...og den røde farve er altså bare svejsegrunder - bilen bliver BRG










06 januar, 2007

Nu troede I nok...

at jeg er gået helt istå.

Intet kunne være mere forkert. - Indrømmet - jeg skulle lige igang efter nytår, men hele natten igår arbejdede jeg med bilen - jeg og et par stykker flere.

Hele bilen er blevet "blæst" ren ind i alle afkroge - den er blevet lettet for ca 35 kg - i rent skidt, gummihud og spartelmasse - 35 kg det er altså en del - nu kan man se alle samlinger, også at den har været skadet engang, og har fået en ny næse - ikke alt for pænt lavet, men fint nok til det den skal bruges til.

Kl. to i nat var vi færdige med at grunde alle delene, og her i formiddag kørte jeg bilen tilbage til "hjemmet" i garagen.

Der kommer billeder imorgen.