30 april, 2012

Raceren....uden motor, hvorfor nu det?

Jeg ville igår lige køre op på min arbejdsplads, hvor raceren står og lave en lille utæthed på gearkassen.

Da jeg samlede gearkassen i sidste uge, havde jeg ikke mere paktape, så der lå en lille smule olie under dagene efter. Det ville jeg så lige lave igår lige over middag.

Jeg skruede bundproppen af, og holdt et rent kar under, olien skulle bruges igen - den var jo helt ny.

Hvad sad der så på den magnetiske bundprop denne gang...en lille fjeder, som jeg med det samme vidste hvor kom fra.

Man må aldrig sætte en Midget gearkasse i 1. gear når man er ved at samle den. Det må man først gøre når bagenden er sat på - ellers kan gearringen smutte så langt tilbage at låsekuglerne med fjedre kan springe ud...og ja, jeg havde den i 1. gear da jegsamlede den, men jeg tjekkede og dobbelttjekkede, og der lå hverken fjeder eller kugle i bunden af gearkassen, men det har der så gjort alligevel.

Så der var ingen vej udenom...det var en ommer!!!!

10 april, 2012

Så kom jeg alligevel for sent igang

Jeg startede på servicering af raceren idag.

Det første jeg gjorde var, at tømme olien ud af gearkassen, og da jeg stod med bundproppen i hånden, kunne jeg se et lille bitte, men foruroligende stykke metal nede i bunden af bundproppen....hmmm

Jeg fik motor og gearkasse hevet ud, og mine bange anelser viste sig at holde stik.

Der mangler 3 tænder i 3. gear - not good!

Et opkald til Peter May i England, og et nyt hjul er på vej, men om det kommer frem så jeg kan nå træningsdagen i Padborg er ikke sikkert på nuværende tidspunkt...pis-pis-pis