18 oktober, 2006

"Tænke" tank

Jeg fandt en tank på ebay - kilden til et ocean af reservedele og information.

Der er ikke strengt nødvendigt med en speciel tank, hvis man skal køre herhjemme i Danmark og hvis man skal køre i udlandet, skal tanken være fia-godkendt - og det er den her ikke.

Meeennn den er lettere end standardtanken - og det er argument nok!!

Jeg har også "strippet" kølerhjelmen idag - og når jeg nu taler om vægt - den er godtnok tung.

Der er en ret svær konstruktion af indvendige vanger, tværstivere o.s.v. - nu er jeg så gået lidt i tænkeboks - for det er helt sikkert den skal lettes - jeg regner med det ender med, at jeg skærer hovedparten af vangerne ud og monterer den med clips.

Jeg skal huske at veje den før og efter.


Ellers står den på oprydning - den første trailer-fuld har jeg hentet idag.

Garagen skal være ryddelig og fejet inden MG klubben kommer på besøg.

1 Comments:

Blogger Maskulinisten said...

Hej

Super side, jeg følger med i spænding. Min egen vogn er ved at være klar til debut i A2. MEN efter at have læst rigtig, rigtig meget på reglementet, så tror jeg ikke den nye tank duer. Du skal enten køre med original tank eller fia godkendt sikkerhedstank.

Mvh
Claus Hagstrøm
Hms hill climb udvalg
Triumph Herald 1200 1962, 65 klassen a2
Triumph Tr6 1974 hill-climb Klasse 7
Mail c.h.h@tdcadsl.dk
mobil 25332580
http://www.speedteam-racing.blogspot.com/

19.10.06  

Send en kommentar

<< Home