08 september, 2010

Jeg rigtig dårlig til...

at have et projekt stående uden at gøre noget ved det, så jeg gik igang med at skille bilen ad allerede søndag aften, og den var 2 inden jeg fik hold på det igen, og kom i seng.

Men det ser ikke så slemt ud, når først blikket bliver skrællet af.

De seneste to aftner har jeg så været igang med karosserihammer og dolly. Det ser ud til, at det meste af det kan reddes, de to skærme og hjelmen er rettet - den højre skærm ikke helt ok endnu, men den skal nok komme der. Der er forbavsende, hvad man kan rette ud, hvis man bare tager sig tid til det.

Så kunne jeg heller ikke lade være med at montere kølerne - vand og olie, og starte bilen - og den går som den skal - uden mislyde, og den sprang igang ved første forsøg...ikke dårligt. Begge kølere er tætte.

Den eneste blikdel jeg skal have skiftet er tilsyladende center panelet, her har jeg en god lille historie.

Jeg startede på den engelske MG klubs BBS en tråd om at jeg mangler dette center panel, og jeg lagde videoen ved som link. Efter nogle indlæg med kommentarer omkring uheldet, var der en skotte, der skrev, at han har et panel liggende, som han vil forære mig, hvis jeg bare betaler fragten - sikke en gut...det er fedt at være med i den store MG familie.

Den lange bule på bagskærmen er også næste ude på plads igen.