27 april, 2011

Ferie og fornøjelser

Ferien først.

Min Svigerfar bliver 80 idag...og tillykke til ham. Det er dejligt med mennesker der selv i en høj alder er friske og det er han. Han fortalte engang i efteråret, at han altid har ønskes sig en motorcykel, og specielt en Nimbus (der er jeg så ikke helt enig). Men det blev aldrig lige til noget, så jeg har trukket i lidt snore og en af mine bekendte har et par stykker, så i eftermiddag kører vi til Egtved og gir Svigerfar en tur på Nimbus.

Hvor vil jeg så hen med det her? - jo, vi har været på ferie hele familien - Svigerfar og Svigermor (som ikke lever op til den gængse svigermor forestilling - hun er faktisk ret sød), og deres 3 børn og familier - 14 personer ialt.

Oprindeligt var oplægget at vi skulle på en forlænget weekend i Lalandia, men det synes vi i familien ikke var helt nok. så vi spædede selv til, og vi tog så en uge til Malta istedet - og det var en dejlig ferie.

Malta er bl.a. kendt for deres gamle busser, der bestemt er en oplevelse.



Malta er et sjovt sted, en underlig blanding af arabisk og engelsk kultur. Men en dejlig ferie, med diverse indlæg af museumsbesøg på bl.a. et Classic Cars museum.

Jeg overvejer at lave en artikel til MG bladet, så her kan jeg få brugt nogle af de mange billeder jeg har taget.




Så var det rart at komme hjem igen...til flere engelske udfordringer.

Jeg har en Triumph Spitfire inde til service - den kørte ret dårligt, så den har fået den store tur gennem olieskift, tændingsindstilling, karburator balancering og indstilling. Fået skiftet diverse slidte dele - kilerem, ledninger, stik m.m. Desuden er der blevet ryddet op i et rodet ledningslay-out.

Så har Spitfiren en tendens til at svede olie ud mellem blok og topstykke, så jeg har sammen med ejeren af bilen besluttet at jeg bestiller toppakningen hjem, når han så er træt af olien der kommer ud, så skifter vi den - i mellemtiden har han købt en af de oliebakker jeg har.

Men det er en fornøjelse at sende en bil ud af garagen der kører som den skal, når man sammenligner med hvordan den kørte da den kom ind.