30 august, 2011

CHGP - forsinket

Nu har jeg bøvlet i snart mange dage for at genetablere min adgang til min egen blog - men det er da godtnok, at det er besværligt, så ikke alle og enhver kan overtage hinandens blogs - nok om det...I'm back.

Det var med en vis spænding jeg satte kursen mod København - jeg synes efterhånden jeg har arbejdet nok med bilen til jeg fortjente en weekend uden mekaniske fejl.

Til min store glæde synes bilen også jeg fortjente det, for det skal være sagt med det samme, at bilen kørte fejlfrit hele weekenden.

Jeg har set, at Palle skriver i sin blog, at jeg kørte "min beherskede stil", men hvis det er det der skal til for at køre i København, og for at få bilen med hjem, så gør jeg det gerne - for det er et sjovt sted at være på den indvendige side af hegnet. Der er altid en super stemning.

...og så lige pludseligt spillede alle kortene i min retning. Vi var jo kun 7 "små" biler til start, og for at tage dem i rækkefølge efter hurtigste bil, var der Ginettaen med Jacob ved rattet, så var der en lynhurtig Fiat 1000TC, dernæst var der to Mini'er - også et par hurtige herrer - så var der Nicolai i Midget magen til min, og så endeligt undertegnede. Men når de to minier misser et heat hver, så var der jo pludseligt plads til mig på en 3. plads, hvis bare jeg kunne holde Nicolai bag mig i 2. heat, som jeg gjorde i det første.

Jeg indrømmer, at jeg ikke kørte fuld gas - jeg kørte lige nøjagtigt så hurtigt jeg skulle for at holde mig foran Nicolai - og de eneste tidspunkter jeg satsede var, når jeg kørte efter at lægge en bil mellem Nicolai og mig. Vi kørte jo på banen sammen med de gamle T-typer, og der havde jeg bedre fart end nogle af dem, så henholdsvis Jørgen Hansson og en engelsk TF'er blev brugt som "buffer" ned mod Nicolai.

Men når det så er sagt, så havde jeg nogle sjove kampe med de to, inden jeg kom forbi - meget sjove kampe.

Men altså alt i alt blev jeg nummer 3. i den lille 65-klasse.

Med reference til Palles bemærkninger om min kørestil, skal jeg være den første til at indrømme, at jeg ikke er så dygtig en chauffør som Palle - fred være med det, men så har jeg da noget at lære endnu, og det er faktisk det jeg går igang med den 7. september, hvor jeg skal på kørekursus på Ring Djursland.

Det har jeg så planer om at følge op på til foråret, men endnu et kursus.