09 juni, 2011

Syn for sagen

Nå, i lørdags hev jeg så motoren ud af raceren igen, for at finde ud af hvor olien der løb ud af den kommer fra.

Selve operationen med at få motoren ud, tager efterhånden ikke lang tid.

Ude på bordet fik jeg top og bund af, men der var ingenting at se - alt er i skønneste orden. Hvad så...jeg tror faktisk Herluf (Alfaspecialisten) ramte hovedet på sømmet, da han fandt en af mine udluftningsslanger med et knæk på, så motoren ikke kan komme af med luften...kan det passe at der bliver så højt tryk inde i motoren, at den presser olien ud ved krumtappen? - Måske.

Nu pakker jeg motoren om, med nye pakninger så må vi se.

Samtidigt har jeg haft min sjældneste MG til syn. Jeg havde Metroen stående på mine ramper i garagen med et knækket udstødningsrør, og der var også et par andre småting der skulle laves før den var klar til syn. Det var jeg jo nødt til at lave inden jeg kunne få raceren ind i garagen, så jeg fik svejset et nyt udstødningsrør sammen af stumper og en næsten ny udstødning fra min reservedels Metro.

I tirsdags kørte jeg så bilen til syn, og bortset fra en forlygte der lyste lige op i himlen, men som jeg naturligvis fik lov til at skrue på plads inde i synshallen, så var der intet at udsætte på den lille bil...fantastisk, så har jeg den på landevejen 2 år igen.

For at fejre at den gik så let gennem syn, har jeg renoveret de fine Allycat fælge der fulgte med bilen da jeg købte den. De er blevet sandblæst, grundet, fået filler, malet sølv og endeligt fået et godt lag klar lak. Nu får de fire nye Yokohama 165/60 12" dæk på, og så er der da ikke et øje tørt.