26 august, 2012

Så skal der geares op


Nu er sommerpausen ved at være slut, og Jyllands Ringen står lige for.

Så her søndag har jeg haft en fredelig og rolig værkstedsdag, hvor bilen har fået en gang service - bare en almindelig én af slagsen, med tjek af bremser, vædsker, efterspænding, men også en hyggelig sms kommunikation med Palle (Ginetta) om gearinger, omdrejninger, moment m.m.

Faktisk har udvekslingen af sms'er stået på siden i går, men det er endt med, at jeg gearer bilen, som vi har snakket om.

Jeg var lige alle mine "klumper" igennem i går, og jeg har faktsk en del gearinger at vælge imellem - 5.3 - 5.1 - 4.88 - 4.55 - 4.22 og 3.9, men stardegien er på plads, og gearingen er installeret i klumpen - klar til at blive lagt tilbage i bilen imorgen, så jeg kan nå at køre lidt op og ned ad gaden, så jeg kan mærke hvordan den føles.

Jeg har i noget tid været lidt usikker på det med at "shimme" et differentiale op, men her før sommerferien, fik jeg taget mig sammen og læste, øvede og besøgte én der helt har styr på den slags, så når jeg skifter gearing nu er jeg sikker på, at det er lignet rigtigt op...det er faktisk ikke så svært, bare man er lidt omhyggelig.

For første gang skal jeg ha´min dreng Jacob med på weekend, og det glæder vi os begge til.

Der er lagt op til en super weekend, og som sidste år er MG klubben inviteret på Ringen, så alle medlemmer, mød op, og få chancen til at køre nogle omgange, og kik ind i depotet - alle er velkommen i teltet med Green Midget.