31 marts, 2012

Harry og jeg

snakkede på Fredericiamessen sidste weekend om, at de i Sønderjylland i denne weekend holdt deres snart traditionelle forårsklargøring hos AutoMester i Asserballeskov - ikke så langt fra spejderhytten, hvor sønderjyderne arrangerer Alsløb.

Jeg har de seneste år gerne ville ned og se hvad det er de har gang i, og da jeg ikke skulle noget ellers idag, aftalte vi, at jeg skulle tage mit engelske hjul med og kikke forbi.

Som sagt så gjort.

...og det er en rigtig go ide de har fået. Først og fremmest er det naturligvis AutoMesters fortjeneste der overhovedet gør sådan et arrangement muligt.

Men de mødes med bilerne fra morgenstunden, Lars Bonnevie kommer over med færgen fra fyn med reservedele, og så gør de ellers biler forårsklar. Alt lige fra motorjustering til udskiftning af speedometerkabel. Der er fuld tryk på alle lifte og grave i værkstedet, og alt medlemmerne af MG klubben skal gøre er, at melde sig til.

Alletiders ide, der fortjener udbredelse til flere af MG klubbens medlemmer rundt om i landet...det er bare at gå igang.

Nå, men hjemme igen, synes jeg alligevel jeg skulle lave et eller andet på A'eren, så først fik jeg vendt bilen, nu skal jeg jo igang med den anden side.

Noget jeg har gået og frygtet lidt var at der manglede hele spidsen af bagerste cockpitkarm lige bag ved døren, men som det tit går, så var det ikke så slemt, og rep. stykket sad lige i skabet første gang...godt nok!