06 april, 2007

Licens to drive...

Tid: Onsdag den 4. april 2007
Sted: Ring Djursland
Mission: B-licens

Det var én af milepælene - jeg var på RD for at tage B-licens så jeg også kan få lov til at køre racerbilen når den engang bliver klar.

Det var Metro'en der fik lov til at lægge hjul til - og med kun småproblemer med tændrørene der ikke helt kunne følge med, klarede den strabasserne til UG - dvs. den holdt til kørsel hjem igen også.

Kaj Birkelunds kone, Inge, var også mødt op med hendes fine Mini Cooper - friskt - hun skal køre Hill Climp i år.

Det var et godt kursus, hvor vi fik kørt meget og fik banket noget teori ind i knolden - og et lille tip, hvis du skal igennem samme mølle - læs på stoffet hjemmefra - det gør det hele lidt lettere.

Nervøsiteten bredte sig ellers blandt deltagerne i kurset, da det viste sig, at dommeren brugte rigtig lang tid på hver enkelt. Op mod 10-15 min. på hver. Men kommentaren til mig, da det blev min tur var:

Har du læst på det hjemmefra? Hvortil jeg svarede - ja. Det kan man godt se - tillykke - du har bestået!

Så, efter en lang dag kørte jeg lige så stille hjem.

Senere hørte jeg, at Inge også bestod - Stort tillykke.