22 maj, 2008

Det ruller...

Jeg har været på rullefelt idag, og modsat sidste gang, var målingerne idag positive.

Jeg kørte imorges ned til Niels Aage - NAaK Trimning i Gjerndrup. Niels Aage har kørt mini i mange år, og som han siger - "Jeg var ikke så god til at køre bil, så jeg måtte bare køre stærkere!!"

Efter tænding, benzinblanding m.m var eksperimenteret på plads, begyndte målingerne at komme deropad!

Alt i alt var det tilfredsstillende, med plads til forbedringer. F.eks skal jeg have skaffet nye pakninger mellem karburator og manifold - der bliver forplantet formange rystelser ud i karburatoren.

Det andet jeg er skal have fundet er en "svanehals" manifold istedet for den "tubaformede" jeg har - snoningen er simpelthen for voldsom.

Men det er noget der er til at tage og føle på. Det vigtigste er, at motoren går som den skal og er der hvor den skal være - alt fra nu af er bonus.

Så er det bare et spørgsmål om manden kan styre bilen!


Det er hårdt arbejde at være på rullefelt - så nu får den lige lov til at stå på traileren og puste ud (7.500 omdrejninger er ikke hverdagskost for sådan en lille elastik) - så bliver al olie skiftet - i motor, i gearkasse og i differentialet, det sidste efter jeg har fået monteret "spær" - så endeligt et tjek af sporingen og jeg er klar!

...og dog, jeg har jo hørt fra Palle, at vi skal køre med laminerede ruder - jeg har bestilt en, men om den når frem ved jeg ikke. Jeg må håbe på, at jeg får lidt respit af TK.

Tilsidst vil jeg ønske go' bedring for Niels Aage - han er på vej til at blive bedre ovenpå hans sygdom, det er en sej kamp. Men se nu at blive rask, jeg har ikke pumpet dig for det sidste tip endnu!