27 januar, 2009

Frem og tilbage er...

...ikke altid lige langt!

Da jeg igår tilsluttede koblingen kunne jeg ikke få den til at gå ordentligt - det mærkede somom den gik imod et eller andet sted.

Ligegyldigt hvad jeg gjorde kunne jeg ikke få den til at fungere - så var det jeg fik en tanke. Kunne det være, at jeg havde vendt koblingspladen forkert? - en irriterende tanke.

Men da jeg først havde fået den tanke, var den ikke til at slippe af med igen, så hvad gør man så? - Man hiver selvfølgeligt motoren ud igen...pis...selvfølgeligt havde jeg ikke vendt den forkert.

Jeg samlede motor og gearkasse igen og lagde den tilbage i bilen - her er det så, at "frem og tilbage" ikke altid er lige langt. For hvor motoren "bare" dumpede i første gang, gjorde den knuder anden gang - det er ligesomom, når noget først begynder at gøre knuder, så går det bare ikke så let. Men efter noget masen frem og tilbage, fik jeg den på plads og koblingscylinderen skruet på igen - og af en eller anden grund, så virkede den perfekt - der er lidt luft i, men den har det udslag den skal ha'.

Så hårdt og koncentreret arbejde i 3,5 time, og bilen er sådan set ikke kommet længere end den var søndag - med den lille tilføjelse, at koblingen nu virker som den skal.

I aften skal jeg så ha' sat topstykket på - jeg har ventet på en speciel toppakning fra England - en super toppakning - iflg. nogle af dem der kører race i England.