12 januar, 2009

Hvem skal tvivlen komme tilgode?

Som det fremgik af seneste indlæg har jeg haft mange overvejelser om hvad jeg skal gøre med mine stempler - jeg skildte jo motoren ad igår - søndag.

Idag mandag samlede jeg den igen - med stemplerne som de kom fra Australien.

Hvis du, som jeg, er i tvivl om et eller andet motormæssigt, så prøv at ta' en snak med Iversens Cylinderservice i Horsens. Han har kørt Mini i mange år. Han fortalte mig, at hans standard opbygning af mini motoren med racerstempler, medførte en overhøjde på 4/10 - og han vil "næsten" lægge hovedet på blokken, at selv med en standard toppakning, vil jeg ikke få problemer.

Han gav mig også et tip til at tjekke tolerencen - men det holder jeg lige for mig selv indtil jeg ser hvordan det spænder af.

Så enden på sagen blev.....jeg har samlet motoren igen, med stemplerne som de er.

Samtidigt kan jeg jo så glæde mig over, at min kompression ikke bliver sænket.

...hvorfor er det iøvrigt at jeg altid ender med sådan en finger?



Denne gang skulle jeg lige have vendt motorblokken om - og frisk tog jeg ved, for øjeblikket efter at stå med fingeren i klemme mellem blok og svinghjul - jeg kunne jo ikke løfte det l.... med mine to brækkede ribben...hold k... hvor det gjorde ondt.

Men med løftekranen lykkedes det alligevel.

Formel 1 sæsonnen står også for døren. Ferrari var første team til at afsløre deres nye racer - se den her - en meget smuk bil. De kan noget de italienere - en lang smal forsnude, svungne sider og en meget smal bagvinge - meget smuk!!!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej ole

du kan hører hvis stemlerne rammer
ha ha det er ikke en joke

i tomgang strækker plejlstængerne sig ikke så meget.
så hvis den tikker når den får gas
skal det laves om

vh Tim

14.1.09  

Send en kommentar

<< Home