07 februar, 2009

Ja, ja, ja...vi har jo alle lov til at lave fejl

...og være en idiot, en gang imellem.

Og nu var det altså min tur.

Jeg har "bøvlet" noget med, at få startermotoren til at trække rundt. Jeg gik ud fra, at det var fordi kompressionen er ved at være lidt høj, men samtidigt lød det somom der ikke var strøm nok - motoren kørte langsommere og langsommere når startmotoren trak rundt.

Jeg havde så bare ikke lagt mærke til, at generatoren ikke kørte hurtigt nok rundt - den kørte, men ikke nok.

Løsningen lå lige for - kileremmen var smuttet af dæmperen, så da jeg strammede generatoren til, kom den i klemme mellem motorblok og dæmper.

Da jeg først havde fået den fri og lagt rigtigt i sporet på dæmperhjulet, gik det straks bedre...OG jeg fik gang i maskinen.

Efter lidt fiflen med Weberen fik jeg ovenikøbet motoren til at gå rigtigt fint - og den er væsentligt hurtigere op og ned i omdrejninger end sidste år.

Bortset fra det, er det svært at afgøre hvilken forskel der er på de to motorer - men gearkassen med dens nye ligeskårne indmad, som iøvrigt mærkes fin og iorden, lyder væsentligt anderledes end den gamle.

Så, alt i alt - en fed dag i værkstedet.