29 december, 2009

To julegaver og noget værre svineri

Jeg må være rigtigt godt gift - min kone havde ihvertfald købt nye kørehandsker til mig i julegave. Det er sådan set hvad det er - dejligt - men det helt uovertrufne var da, at hun havde trodset vejr og vind - og meget dårligt føre, og kørt helt ud til Gunnar Åskov i Brakker og købt dem - fedt.

Så har jeg også selv købt en julegave til bilen. Jeg har købt en Lap-Timer.

Jeg har indset, at der er nogle værktøjer, der er nødvendige, og så er der nogle værktøjer, der er forbandet gode at have, og jeg henregner Lap-timeren til sidste kategori - sammen med videokameraet. Jeg tror på, at jeg vil få meget mere ud af tidtagningerne med timeren, så jeg kan eksperimentere meget mere med hvordan jeg kører banerne.

Jeg glæder mig faktisk allerede ret meget til at komme ud at køre igen.

Svineriet kommer ind i billedet der hvor jeg jo vedtog med mig selv, at jeg ville tage bagbroen af Metroen, for at få den renoveret helt i bund.

Jeg tog et par timer idag, og fik den afmonteret og skilt helt ad - og det er noget der sviner - men det var godt jeg gjorde det. Den trænger til en ordentlig omgang - det er ikke fordi en er voldsom rustet, men den har en del overflade rust. Nu sandblæser jeg den imorgen, og maler den helt fra bunden, så skal den nok blive go' igen.