24 august, 2009

Bilen kunne mere end mig...

...og den kan endnu mere endnu.

Jeg har skrevet det før, man bliver ikke bare racerkører fordi man har en bil at køre i.

Optagten til Jyllands Ringen forløb stille og roligt, med at få alle stumper og værktøj pakket sammen torsdag aften. Tidligt fredag kørte jeg mod nord, for at komme op og komme på plads i go' tid, så jeg kunne få slået "lejr", komme til teknisk kontrol og i det hele taget bare være klar til første tidtagning fredag eftermiddag.

Lad mig sige med det samme, at Jyllands Ringen og jeg var ikke enige om hvordan man kommer rundt i en go' tid. Jeg kørte ganske vist hurtigere end sidste år, men det skal jeg med den nye motor, men jeg var ikke i nærheden af noget der kunne bruges til noget.

Her kommer mit nye værktøs så ind - onboard kamera - lørdag aften, sad vi, Jacob, Frank, Palle og jeg og kikkede billeder igennem, og jeg fik gode råd om, hvordan banen skulle skæres. En stor hjælp - og tak for det til "De tre musketerer", for søndag fik jeg mere skud i den grønne, og kom ned på tider der ville ha' givet mig en meget bedre startposition tættere på midten af feltet.

Videoen er fra søndag, og da jeg endeligt kommer forbi Jaguaren, kommer de gode tider.

Jeg har været nødt til at dele videoen i 2






Der har så iøvrigt været noget snak om den tyvstart der blev dømt.

Jeg har prøvet at lave en lille slow-motion film af starten. Når jeg kører den billede for billede, så bevæger både Elan'en og Volvo'en sig i frame nummer 14748, og lyset er helt slukket i frame 14752.

Begge de to biler laver en knivskarp start, som jeg nødigt vil dømme om. Det hedder vel, når lyset slukker går starten, og hvis det betyder at man må køre når lyset er igang med at slukke, så var der ikke tyvstart.

Men det er skrappe krav at stille til dommerne!!!