27 september, 2009

Mere Metro

Den står så udpræget på Metro i øjeblikket.

Jeg har malet alle stumper, de to forskærme, døre, klapper, løse paneler, kølergrill m.m. så de ligger klar til at blive monteret igen.

Det viste sig, at den venstre bagskærm var for dårlig, så den skiftede jeg igår - billederne viser en lille trin for trin vejledning i hvordan det gøres. Den skarpsindige vil se, at jeg har skåret skærmkanten på inderskærmen væk - jeg kunne godt gi' mig til at bukke en ny - ingen af dem jeg har haft fat i i England havde et rep. stykke til den inderste skærmkasse - men iogmed det kun er selve kanten der er væk, skyder jeg en genvej, og limer inderskærm til yderskærm.


British Racing Green - som the Green Midget - bare blank.


I det gode vejr valgte jeg at arbejde udendørs - med en presenning under er det let at rydde op :-)

Den nye skærmkant klemmes fast, så jeg kan ridse op hvor der skal skæres.


...og husk så at skære lidt mindre, så der er plads til en fals


Efter falsetangen har været der. og altid lav falsen, så evt. kondens der driver på indersiden ikke ryger ned og lægger sig i falsen.


Falset hele vejen, så den nye del kan komme ned i niveau med resten


Den nye skærm svejses med stor tålmodighed - jeg plejer at svejse med ca 10 cm mellemrum til at begynde med. Så svejser jeg midt i mellem hele tiden, indtil svejsningerne sidder nogenlunde ens og med et lille mellemrum. Skal det være helt efter bogen, skal man faktisk ende med en fuldsvejset søm. Grunden til at det tager lang tid er, at metallet skal køle ned. Mna skal passe på, det ikke bliver for varmt, så slår det sig nemlig, og så er man på r....

Ok, svejset - ikke helt som jeg har lært - men ok.


Der var lige et lille hul mere der skulle lukkes


Efter grunder


Linjerne holder


Klar til slibning af første spartelmasse.