12 september, 2011

Et Hollandsk indlæg

Nu går jeg altså John Hollænder i bedene.

Som jeg skrev igår så er/var Carsten Wiwel igang med at skrælle en Metro, og han var så venlig, at tilbyde mig, at jeg kunne komme forbi og pille de stumper af bilen jeg kunne bruge inden den ryger til skrot.

Jeg var så forbi sidste tirsdag, og selvom bilen var noget nyere end min, så var der mange ting der er røget ind på lageret til senere brug.

Men det er slet ikke det det skal handle om nu.

Nej, mens vi sådan gik og hyggede os i Carstens garage, kom vi ind på emnet motorcykler - fortalte jeg Carsten om et problem jeg havde med min racer Ducati.


Der er i det ene sidedæksel presset en lejering ind, der skal styre krumtap-enden. Men det leje der sidder der lige nu, er et rulle leje med alt for lidt tolerence, så det hyler (jeg går ud fra, at det er der lyden kommer fra, men er ikke 100% sikker).

Den lejering har jeg haft lidt besvær med at få ud, og det var her Carsten kom med løsningen; man lægger bare et svejsespor rundt i ringen, og når det køler af, så falder ringen ud, fordi svejsesporet trækker sig sammen...enkelt og effektivt.

Tak for hjælpen Carsten.