19 september, 2011

Jeg kunne godt tænke mig...

...lige at vise hvordan man får en gammel ildelugtende møgbeskidt karburator til at ligne noget der er helt nyt.

Det er karburatoren fra Ducatien jeg har haft fat i...og det har jeg fordi der er godt nyt på den front. Efter jeg har udskiftet stortset alt i motoren, faktisk er der tale om, at jeg har hovedrenoveret motoren, havde jeg den startet i fredags, og den lyder rigtigt nu!!!!!! - så godt.

Jeg havde lidt problemer med at få den til at gå ordentligt i tomgang, så derfor renoverer jeg også karburatoren - et rep. sæt med mye ventiler, nål og pakninger er på vej.



Karburatorerne bar præg af at have været i brug i mange år.

Firmat der ligger lige overfor os i Vejle handler med ultralydsrensere, så der købte vi en for noget tid siden.
...så en halv time i 70 grader varmt vand og rensevæske i ultralyd, og tingene bliver som nye....næsten