12 september, 2011

...Metro fortsat

Jessie som jeg er gift med, er taget på arbejds/kursus dage i 4 dage, og bortset fra, at hun ikke har lavet mad lige klar til hver dag, så har jeg go tid til at gå i garagen, så jeg fortsatte hvor jeg slap med den lille panelrep.

Det første jeg fik gjort var at fjerne benzintanken fra svejserens skudlinje...det tror jeg stadig er en go' ide.

Så fik jeg jo også lige tjekket om bunden over tanken er ok - og det er den, den er super, fuldstændig uden tæring. bunden er også sovset ind i undervognsbeskyttelse...også en go' ide.

Jeg fik ridset op, hvor der skal skæres.

Efter det rustne er skåret væk, er jeg helt ude ved frisk metal.

Det nye stykke slibes til. Her svejser jeg kant til kant, da det ikke er muligt at lave en fals som det nye metal kan ligge i.

Man skal være forsigtig med ikke at svejse for mange hæftninger af gangen, metallet kan blive så varmt, at det slår sig, og så er det ikke til at rette op igen, men ventetiden kan man passende bruge til at glatte svejsepunkterne.
Endeligt får det en gang grundmaling.

Næste trin er en finger med spartelmzsse til at fjerne de sidste ujævnheder, lidt maling og en gang undervognsbeskyttelse, som resten af panelet har.

Fortsættes