27 november, 2006

Svejse...igen...igen og igen

Jeg har svejst, svejst og atter svejst.

Igen har jeg været afsted til Næstved på tyndplade kursus - og nu fik jeg tilsidst fat i det.
Det kan lyde banalt, det er jo bare to plader der skal sættes sammen, men det er jo ikke uden grund folk går i lære i årevis for at lære tingene rigtigt - det jeg fik ud af at sidde og svejse det ene stykke plade sammen med det andet er, at nu kan jeg se hvad der sker i selve svejsningen, jeg kan se på selve svejseprocessen hvornår den er som den skal være, og ikke mindst splitsekundet før det brænder igennem.

Det har været et rigtigt godt kursus, og det er kun begyndelsen - til marts skal jeg afsted igen.

Det er udover svejsningen også blevet til en lang række tips til hvordan de forskellige reparationer skal laves, og vi har arbejdet med ilægning af tin istedet for spartelmasse - lavet rigtigt bliver det utroligt flot pladearbejde.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Ole.

Det lyder som et fedt projekt, som du har sat dig for. Jeg har længe ledt efter et kursus i pladearbejde, men har ikke kunnet finde noget. Har du nogle oplysninger om det kursus, som du har været på? F.eks. et link?
På forhånd tak.

Mvh.

Jakob

27.11.06  
Blogger Unknown said...

Ja, hvis du ikke sender din mailadresse med, så kan jeg ikke sende dig svar på din kommentar!

mvh

ole

27.11.06  

Send en kommentar

<< Home