02 maj, 2007

Den fangede jeg ikke helt...

Jeg skal ha' et nyt sæde!

Nu har jeg fået svar på mine undersøgelser omkring mit racersæde. I Appendix K står der:

SÆDER: Fra periode H og senere skal sædet være FIA godkendt og følge bestemmelserne vedrørende udskiftning. Anbefales stærkt af HU til øvrige perioder. For FIA godkendte sæder anvendt i biler før periode H accepteres + 5 år på udløbsdato.

D.v.s. at, da min bil er en periode F, behøver jeg ikke at bruge et FIA godkendt sæde - så langt så godt. Men da det sæde jeg har - et Cobra - er et sæde der engang har været FIA godkendt, altså et sæde af en vis standard, men uden en udløbsdato påstemplet, må jeg ikke bruge det!!

Jeg kan derimod montere et langt farligere standardsæde, eller en campingstol for den sgs skyld, og det ville blive godkendt - hvor er lige logikken i det!!!

Så alt i alt - hvis du mangler et fedt sæde til din bil, skal du få det for 1.200,- jeg skal bare af med det!