11 januar, 2008

"Fars fede juleferie"

Så er jeg "back in business" efter en fed tur til Canada i julen.

Jeg har en lillebror der bor langt ude på prærien midt i Canada, så der tog familien og jeg på ferie fra midt i december til nytår. Vi kørte en 3.000 km lang tur til The Canadian Rockies - flotte bjerge og et dejligt land at besøge.

Men nu er jeg hjemme igen, og nu er vi jo kommet ind i 2008 - og tid for at få bestilt sikkerhedsseler. Jeg har ventet til årsskiftet med at bestille dem, så jeg får længst mulig levetid - de er jo mærket med årstal, og kan bruges i 5 år - så derfor.

Nu er de installeret, alle mine øjer passede som fod i hose til selerne - så det var let.

Jeg har også monteret oliekøleren.

Sidste job inden motoren ryger ned på plads er, at jeg skal ha' lavet det øje der går fra kobber koblingsrøret og ind til slavecylinderen på koblingshuset. Min bil er jo en mk l og den sidste gummislange kom først til på mk ll - men det er så meget lettere at tage af og på, at sådan vil jeg lave det.

I øvrigt har jeg en MGA til salg - ikke min egen, men en hvid 1600, der altid har kørt her i Danmark - og en der er restaureret til allerhøjeste standard. Så kender du én der lige er køber til en MGA til 210.000 - så ring endeligt.

Der kommer billeder senere af bilen.