07 juni, 2008

Det var et lille operativt indgreb...

Det tog jo ikke så lang tid - når først man har det rigtige værktøj. F. eks en luft-vinkelskærer, med en lille skæreskive. Den går lige igennem metallet som smør.

Men hullet blev skåret - tjekket for størrelse, at karburatoren går i og ud uden problemer.

Det er altid en god ide, at starte med en skabelon i pap, når man skal lave et eller andet panel ,afdækning eller hvad det nu er man skal lave i aluminium eller jern. Når først papmodellen er passet til, er det et let stykke arbejde at overføre skabelonen til metallet, og skære pladen ud.

I dette tilfælde passede den perfekt første gang, så det var bare lige at beskytte de rå skæreflader med rustbeskyttelse, bore huller og blindnitte det nye hjørne på plads.

Det hedder iøvrigt nu ikke pop-nitte længere, det hedder blind-nitte!!! - det er fordi jeg har købt nitterne i Harlad Nyborg, og popnitter er et beskyttet varemærke, så Harald Nyborg har været nødt tilat finde et andet navn!!! - Så blev jeg så klog!!!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hvad gør du så mht. filer, jeg har på min problemet med at filteret ikke kan være der - karburatoren kan på min godt være der selvom manifolden er lang...

7.6.08  
Blogger Unknown said...

Det er ret enkelt - jeg kører uden filter.

Det er selvfølgeligt ikke optimalt venligt overfor motoren, men den får jo ikke kørt så mange km som en gadebil.

Der er flere (mange) der kører race som jeg.

7.6.08  
Anonymous Anonym said...

hej ole tak for sidste race, det var godt at se din midget på banen. det ser godt ud med manifolden, men det ser også lidt trangt ud, jeg tror dit flow bliver lidt ødelagt på venstre carb. det skal helst ha god plads de tragte + husk der skal være plads til motoren kan krænge hvis du kører med gummi ophæng.
mvh chr. stampe
VULPUS RACING
Ginetta G4

9.6.08  
Blogger Unknown said...

Det en tanker jeg selv har haft - det ser dog værre ud på billedet end det er i virkeligheden. Jeg har bare lagt karburatoren løst på billedet - når det bliver skruet sammen, er det faktisk kun et lille hjørne af tragten der er i nærheden af afdækningspladen - men du har ret i, at det er noget jeg skal være opmærksom på!

9.6.08  

Send en kommentar

<< Home