19 november, 2008

Long time...no see

Selvom det er noget siden jeg ahr skrevet her, betyder det ikke, at der ikke er sket noget.

Først og fremmest er Poul Heikendorff blevet færdig med mit topstykke - jeg mangler bare lige at hente det.

Jeg er meget spændt på at se hvad han har lavet ved det.

Det er nu ikke sikkert der kommer for mange billeder her på siden - konkurrenterne kikker jo også med :-) har jeg fundet ud af!!!

Diverse øvrige stumper er også ved at dukke op fra nær og fjern.

Jeg har fået mine ARP bolte fra Tyskland, mit ligeskårne gearsæt til gearkassen og stempler er sendt fra Australien for 5 dage siden.

Det kan godt være det lyder fuldstændiget vanvittigt at jeg får sendt dele hjem fra stort set hele jordkloden, og tro mig, havde mine midler været ubegrænsede havde jeg heller ikke gjort det på denne måde.

Men når nu jeg kan have et sæt stempler hjemme til noget nær halv pris af det et tilsvarende sæt koster i England, ja, så er det altså økonomien der bestemmer.

Jeg har også været nødt til at balancere min krumtap og kobling af igen. Jeg har fået bearbejdet mit svinghjul lidt, og så for at få det til at spille sammen igen, så var der ingen vej udenom - men når det kan gøres fra dag til dag hos Frifelt, så er det heller ikke så galt.

Nu er jeg spændt på hvad der først dukker op, mine plejestænger eller mine stempler - det skulle tage omkring 14 dage at få hjem fra Australien, mine plejestænger skal trods alt kun sendes indenlands - de er sendt ind til en gang "stål hærdning", så de bliver væsentligt stærkere - ca. 30% ifølge Poul Heikendorff.
Det var ikke ret meget der skulle bores i koblingshuset for at få det hele i balance igen - men det var nok!