20 oktober, 2008

Inspireret

Alle aktiviteter der lå i vejen for at komme igang med raceren er overstået nu - Fredericia messen var i weekenden, bladet er sendt afsted og lysten til at skrue dukkede op idag - ikke mindst fordi jeg fik ringet til Poul Heikendorff.

Aftalen med ham er næsten i hus - vi aftalte, at jeg ville ringe endelig besked når topstykket var skruet af bilen - og det er det nu.

Det var da med en vis spænding jeg løftede låget af og kikkede ned i cylindrene, men all skepsis blev gjort til skamme. Alt ser fuldstændigt ud som nyt. Der er ingenting at komme efter.

Når sådan en lille motor får log til at løbe de omdrejninger, med den kompressiion, så kunne man godt forestille sig, at toppakningen f.eks bar tegn af at være tæt på at blive blæst ud. Pakningen har en ganske svar misfarvning, en lidt mørkere aftegning på de smalleste steder mellem cylindrene, men det er vist normalt.

Så det ser ud til jeg roligt kan "stramme skruen" noget - så skulle jeg ikke ta' og gøre det?