25 juli, 2009

Det går kun én vej...

mine nye envejsventiler til bremserne.

Jeg har aldrig kunnet li' at lufte bremser, jeg har altid syntes, at det er et lortejob - enten får man bremsevædske ud over det hele, eller man skal ha' gang i mindst to mand for at åbne og lukke ventilerne...BØVL.

Men...med mine nye ventiler, hvor vædske og luft kun kan komme den ene vej, går det som en leg.

I mit tilfælde nu, hvor jeg skulle skifte al vædsken, fordi jeg ville ha' en anden type i, startede jeg med at sætte tryk på systemet, så jeg kunne presse al den gamle ud. Så satte jeg de nye ventiler i, og vupti...en bremse af gangen...løsne ventilen og pumpe på pedalen indtil der kom ren vædske ud...videre til næste bremse osv.

Jeg vil ha' ventilerne skiftet ud på alle mine biler, for det er godtnok nemt!!! - og jeg spilte ikke en dråbe.