24 februar, 2012

Nyheder på stribe

Først og fremmest har jeg været på sponsor tur til MG Center i Ålborg. Christian har skaffet en stribe forskellige finurligheder til opgradering og almindelig service på Midgetten, så nu mangler jeg bare at få min nye racerkoblingsplade fra Westspeed før jeg kaster mig over klargøring og servicering af den. Motoren skal en tur ud på bordet til et tjek, men jeg forventer ikke at skulle lave det helt store der.

Derimod har jeg store forventninger til en funklende nyudviklet motorolie Millers netop er ved at slippe løs.

Jeg overtog her pr. 1. januar iår eneforhandling af Millers Motorsportsolie i Danmark, og igår sendte jeg min første bestilling afsted som selvstændig oliemagnat :)

Jeg arbejder på at stable en webshop på benene, og jeg forventer den er i luften inden for de næste par uger.

Men tilbage til den nye olie.

Det er lykkedes Millers Oils, hvad ikke er lykkedes for andre store olieleverandører at styre Nano partikler i motorolie, ikke "kun" i gear og diff. olier. Det betyder at man får en hel del ekstra kraft forærende.

Jeg regner med at have den nye olie på lager senest midt i marts.

Det første jeg gør, når jeg har olien indenfor dørende er, at få raceren rullet før og efter et olieskift.

Den af olierne jeg begynder at lagerføre er en 10w50 fuldsyntetisk olie, med et zink indhold ZDDP på over 1000 ppm, så den er det perfekte valg til vores klassiske racermotorer.

...og det ser ud til at den ikke bliver dyrere end den velkendte CSS olie.