26 februar, 2012

To dage i garagen = weekend med go' tid

Dejlig og afstressende.

Så kort kan min weekend vist betegnes. Begge dage, lørdag og søndag, med flere timer i selskab med hvad jeg vist nok ind imellem er kommet til at kalde - rustbunken.

Undskyld MG, det skal ikke gentage sig, for inderst inde synes jeg den fortjener en ny chance.

I mit univers kan man ikke være bekendt at lade en MGA gå så meget til det er den alt for smuk til.

Nå men inden jeg kommer for godt igang, så skete der da også noget idag.

Jeg fik monteret det første panel...Yes - 40 - 50 dage mere som idag, og så vil man helt sikkert kunne se fremskridt :)

Så fik jeg krattet lidt i det "L" stykke som hviler på rammen ved døråbningerne, og det viste sig selvfølgeligt at være en smule tvivlsomt, så det bliver også lige skiftet - dels er det meget let at lave, men så bliver karossen noget stivere...og der skal da ikke være huller i min bil.

Det er iøvrigt tankevækkende, som rust angriber. yderpanelet som jeg skar af igår var papirtyndt i bunden, mens der hvor jeg skar, oppe foroven, var det stortset ikke angrebet - jo overfladerust, men slet ikke noget der betød noget - det var skide hårdt at skære i, og slugte en stor del af min skæreskive.

Hvis man også kikker på billedet med det nye panel, så ligner det lort inde i hjulkassen, men det er kun overflade - det er fuldstændigt friskt under det yderste lag støvrust.