29 februar, 2012

Mere værktøj


Nu er jeg ved aat være klar til at skære mere seriøst i forenden af A'ren. De nederste 15 - 20 cm skal skiftes, så jeg har valgt at lave alt den afstivning der skal laves nu.

Jeg har dels lavet et kryds, med en centerfixering, så det ikke er muligt for karossen at vride sig.

Og jeg har lavet en afstivning lodret ned på rammen, som skal holde øverste højre side af karossen oppe og på plads, når jeg skærer i bunden - læs mere de kommende dage, når jeg tager hul på skæreriet, så giver det måske mere fornuft.

Som jeg skrev tidligere, så var der mere værktøj på vej.

Jeg fik idag min strækker og krymper - jeg glemte helt i min begejstring at tage et billede af selve værktøjet, men det kommer en anden dag.

Istedet vil jeg vise lidt om hvad de kan, så tror jeg det er åbenlyst hvorfor jeg har ønsket mig dem lige så længe som det engelske hjul-


En lille demo.

Jeg starter med en flad plade sort jern 0,9 mm. Den skærer jeg på det mål jeg nu skal bruge


Stykket falser jeg og markerer hvor buen skal begynde og hvor den skal ende


I dette tilfælde er det strækkeren jeg bruger til at tvinge en bue ud.


E voila...så har jeg den inderste del af "tsgrenden" under motorhjelmen.


Det er simpelthen et par geniale stykekr værktøj - de to stumper her er bare et par test jeg lavede for at se hvordan værktøjerne arbejder.

Nu mangler jeg bare lige det allersidste stykke værktøj...det dukker snart op.