04 marts, 2012

Lille stump - lang tid

Tit er det de små detaljer der tager lang tid, og min eftermiddag har også brkræftet det.

Det reperationsstykke jeg i sidste uge monterede som det første - stykket bag B-stolpen - manglede en lille smule i at kunne slå bro til frisk metal på bagdelen af bilen - altså skulle jeg have lavet en lille flis af et rep. stykke.



Jeg startede med at skære hullet "rent" - lidt større, og med rene kurver, og så huller og dårligt metal blev skåret væk.



Så lavede jeg en papskabelon, der blev klippet nøjagtigt, så den kunne stå på kant hele vejen rundt



Dernæst skar jeg et stykke plade i stor overstørrelse af hvad jeg skulle bruge, og fordi stykket sidder på den krumme del af bagenden, gav jeg hele stykket en meget svag krumning i det engelske hjul.

Efter at have overført den præcise papskabelon, til pladen, klippede jeg meget nøje rep. stykket ud.



Efter yderligere tilpasning med vinkelsliberen, er stykket endeligt klar til at blive hæftet fast.



Svejsepunkterne bliver slebet ned, og stykket er klar til at blive fuldsvejset en af de nærmeste dage.



Nå ja, så fik jeg også lavet den ene afg de ekstremt dårlige slaglodninger der var på panelet lige bag ved forreste hjulkasse.

På et eller andet tidspunkt i bilens historie, har den fået en helt ny næse, som er blevet slagloddet på - ikke noget imponerende syn.