06 marts, 2012

Kæmpe nyhed...endeligt



Endeligt kom den - den nye racerolie fra Millers Oils.

Som jeg vist har skrevet før, så vil jeg arbejde meget mere målrettet med min olieforhandling af Millers Oils Motorsport.

Alle de klassiske olier er stadig MG Center der forhandler, men motorsport...det er mig.

Tilbage til nyheden.

Millers lancerede for nogle år siden deres nano olier til differentialer og gearkasser, hvor tests viser, at man sparer ca. 18% af effekttabet i en gearkasse f. eks.

Men nu kommer Millers Nano motorolier, og jeg har allerede bestilt de første 100 liter 10w50 NT.

Jeg har lagt et produktblad og to tests til download her:

Produktblad

Test af Porsche

Test af Skoda

Tallene taler for sig selv, og når man ved hvor dyrt det er at få en racermotor til at yde bare én HK mere, for ikke at tale om den meget højere torque.

Vi er enige om, at der skal olie i motoren alligevel, så man kan næsten påstå de ekstra kræfter er gratis.

...og at olien er velegnet til vores klassiske racere også udtrykker den engelske ingeniør jeg talte med om det sådan:

"Nano drive oils are suitable for Classic racing engines. The zinc value ZDDP is over 1000 ppm."

Og olien bliver ikke dyrere!