31 januar, 2008

Et par stumper kobber

Selvom det er et simpelt ledningsnet, så kan det altså godt blive lidt indviklet.

For noget tid siden skrev jeg om, hvordan jeg havde valgt at tage udgangspunkt i et nyt ledningsnet - eller næsten nyt. Jeg købte et net der havde været monteret ganske kort i en "frø".

Nu er jeg så igang med at montere det.

Baglygter og forlygter incl. blink og hvad der ellers er i begge ender af bilen er lige ud af landevejen...meget ligetil.

Der hvor det begynder at blive specielt er når jeg skal ændre på nettet. Der er fire hoved forskelle mellem "frø'en" og min. For det første skal jeg køre med en generator istedet for en dynamo. For det andet skal der ændres i forhold til, at jeg skal bruge et starter rélæ, ikke "Frøens" drej og hiv system. For det tredie skal jeg have koblet en FIA hovedafbryder til. For det 4. skal jeg have tilsluttet en elektronisk omdrejningstæller. Endeligt er der en del ledninger jeg ikke skal bruge overhovedet - dem skal jeg have identificeret og bundet væk.

Så det er altså tiden for at holde tungen lige i munden og holde det kølige overblik.

...så har jeg forresten, med Thor Flades hjælp fået lavet min olieopsamlingstank.