29 februar, 2008

Alle skal jo af med noget luft!

Det skal motoren også!

Hvordan er den bedste måde at lave udstødningen på? - jeg ved ikke om man kan købe en komplet udstødning der lige passer til min bil? Men jeg har valgt at stykke det sammen selv. Jeg har købt Walker-stumper i en diameter jeg tror passer til min motor - det med bare at sætte et stort afgangsrør - jo større jo bedre - den holder ikke - tingene skal passe sammen.

Man kan få udstødningsstumper i samlesæt - så det jeg skulle bruge, var 4 ligestykker og en bagpotte. For at få systemet til at passe perfekt til manifolden har jeg brugt en af udfalsningerne på rørstykkerne i manifolden, som jeg har skåret til så den ikke bliver længere end før - så kan den nemlig ikke komme ned igennem bunden på motorrummet. De tre resterende rør har jeg svejset sammen til ét langt, og så har jeg brugt en stump fra det fjerde rør til at forlænge indgangen i potten, så den kommer helt hen til bagenden af bilen - lyder det indviklet, det er det ikke.

Under alle omstændigheder kan det ses på veteranudstillingen næste weekend, hvor jeg står og skruer i bilen på MG klubbens stand - kom og kik.