28 februar, 2008

For lige at gøre historien færdig

Så fik jeg renoveret sædestativerne, rengjort, grundet og malet, så indmaden er som ny, hvilket man absolut ikke kunne sige om de gamle sæder.

De små stykker finer plade i bunden af ryglænene skar jeg selvfølgeligt også nye af, de faldt nærmest fra hinannde da jeg pillede de gamle sædebetræk af.

Det er en god ting at have tålmodighed, når der skal sættes nyt betræk på - læderet skal have lov til at sætte sig inden det bliver sømmet endeligt fast, hvis man da ikke tyr til genvejen og bruger damp - men her hvor jeg har det liggende på arbejde, har jeg kunnet gå og trække det på plads lidt efter lidt - så nu sidder det altså - og det ser da meget godt ud!

...og så fik jeg brugt det møbelpolstrerværktøj og de små møbelpolstrersøm jeg arvede efter min far for nogle år siden.