02 april, 2008

Man spørger ikke om en dames alder...

...og i særdeleshed ikke om hendes vægt!!!

Men jeg har været på brovægten på Vejle havn for at få dommen over bilens vægt.

I flg. homologeringen skal den veje 578kg, det gør den - men den vejer også mere.

Brovægten viste præcis 600kg, altså 22kg overvægt.

Men...jeg havde over 5l benzin i tanken og nu har jeg lige købt et andet batteri, der vejer 2kg mindre end det gamle, så den "rigtige" vægt er tæt på de 595kg.

Jeg tvivler lidt på, at man kan komme længere ned uden at gå radikalt tilværks - f.eks. ved at bruge de aluminiumsdele homologeringen lægger op til, men som vi ikke må bruge, da vi ikke kan finde en resultatliste fra et FIA-løb, hvor den oprindelige Alu-Midget kørte.

Det tætteste jeg er kommet indtil videre er, at jeg har resultatlisten fra 3-timers Sebring-løbet i 1963, men bilen udgik med 10 omgange tilbage med gearkasseproblemer, så den fuldførte ikke. Men det var en 1098 Midget med Aluminium forskærme, dørsider, bagskærme og begge klapper.

Læg også mærke til den specielle hardtop, som blev lavet til denne bil - jeg var nærved og næsten, ligeved at få en magen til budt hjem på ebay fra England. Hardtoppen udemærker sig ved, at den er meget let.

Det var iøvrigt en gut ved navn Jonathan Whitehouse-Bird der sendte mig et tip om, at den var til salg. Han har også hjulpet meget i forbindelse med at grave materiale frem om Alu-Midget'en.

Når alt det her er sagt om vægt osv så skal det også med, at jeg er godt tilfreds med den vægt bilen er kommet ud med, og jeg skal ikke umiddelbart igang med at bygge den om med alu. paneler - det er alt for dyre kilo...og det her er jo bare for sjov!!!

Men jeg bliver jo fanget ind af historierne omkring bilerne.