22 marts, 2008

Påske sysler

Tiden lige nu går med at lave nogle småting, der ikke rigtigt kan vises på billeder.

Jeg har forbundet knapperne på instrumentbordet færdige - det vil sige, at jeg nu kan afbryde benzinpumpen på en seperat kontakt. Det duer ikke, at man ikke kan sætte strøm på tændingen uden pumpen går igang. Den sidste knap på instrumeentbordet er til at starte ventilatoren udenom termostaten, dels kan termostaten gå istykker, og dels er det rart, at kunne starte den når man vil. F. eks til at køler motoren helt ned efter stop.

Så har jeg kunnet konstatere, at karburatoren er en smule utæt - den bliver våd af benzin ovenpå, og jeg opdagede, at der dryppede en enkelt dråbe ned på udstødningsmanifolden - ikke det smarteste, så jeg har bestilt et nyt pakningssæt til den.

Af og til bladrer jeg i Den Blå Avis på nettet - man ved jo aldrig, hvad man finder - i sidste uge dukkede der en omdrejningstæller op, magen til den jeg har og original fra midt i tresserne - den kørte jeg til Horsens og hentede idag. Fuld funktionsdygtig. Manden havde købt den sidst i tresserne for at sætte den på en BSA motorcykel, men vr aldrig kommet så langt - så han havde sat den til salg - uden at prale, så gjorde jeg vist en go' handel - en ny i det design - og ja, de laver dem stadig - koster i underkanten af 1.300 kr. og jeg gav ikke en tiendedel.