17 juni, 2008

Skarp planlægning

Det har været lidt hektisk på det seneste.

Det begyndte egentligt i sidste uge, da jeg dels skulle igang med at lave juli-nummeret af MG-bladet, men så havde jeg også agt ja til at gi' et af klubbens medlemmer en hjælpende hånd med hans bil.

Leif Pauli havde i længere tid haft problemer med at hans bil ikke gik ordentligt - dels havde den en masse eftertænding, men den havde også nogle kraftige udsættere. Hvor dejlige vore biler end er, så er der ikke noget så irriterende, som når de ligefrem går dårligt.

Det viste sig, at bilen havde ikke lige tænkt sig at gi' sig uden kamp, så først efter at have prøvet forskellige muligheder, fandt jeg frem til at den var gal i strømfordeleren. Heldigvis havde jeg én liggende, som jeg kunne ta' nogle stumper fra, bl.a. den lille stelledning, som det viste sig havde været i klemme på et tidspunkt - nok til at den ikke gav den strøm den skal.

Med den skiftet og i samme omgang skifte et par andre småting i strømfordeleren, fik piben, eller bilen, en helt anden lyd.

Efter den øvrige justering af tænding og diverse, spinder bilen igen som den skal - så selvom bilen er af ældre dato, skal man ikke finde sig i, at den ikke går ordentligt.

Ind imellem er jeg også blevet færdig med MG-bladet. Det er afleveret til tryk og omdeling.



Idag skal jeg så med en bekendt - og kommende medlem af MG klubben - afsted til Viborg for at se på en A'er.

Vi har været afsted før, men det er ikke lykkedes os at finde lige den rette bil. Men idag er der en god chance for vi får en bil med hjem. En meget fin A'er skulle ankomme til Viborg fra havnen i Århus omkring middagstid. Hvis den lever op til forventningerne, så får vores kommende medlem en meget fin A'er.

Nu skal jeg ikke opkaste mig selv til et eller andet orakel, men jeg ved lidt om diverse MG'er, og jeg synes det er en rigtig go' ide, at en mand som gerne vil ha' en MG, henvender sig efter råd og vejledning FØR han køber en bil.

Nu må vi se på bilen - sidst vi var afsted, var det bare ikke godt nok - pris og kvalitet hang ikke sammen.



Imorgen hedder det så endeligt racer igen - the Green Midget skal gåes eginnem, bremser skal serviceres, der skal toppes op med olie diverse steder, og alle skruer og møtrikker skal spændes efter. Det er en ny bil, og det er vigtigt lige at holde øje med at de vitale skruer sidder som de skal - så det skal gøres inden fredag, hvor det igen går afsted til løb - denne gang på Ring Djursland - fedt!!!