25 november, 2008

Hjemmefra

Der skal noget til at lokke mig over på den anden side af Storebælt - et færdigt topstykke er en af de ting der kan gøre det :-)

Jeg kørte over til Heikendorff idag - desværre kom jeg ind ad motorvejen samtidigt med en stor ulykke var sket i det andet spor - det så noget kaotisk ud, og desværre har det kostet en ung pige livet, har jeg set her efter jeg er kommet hjem...hmmm...der sker noget lynhurtigt.

Mit topstykke ser fint ud - det er åbnet i alle porte og det kommer til at yde meget mere nu, det er jeg - og Poul Heikendorff - sikker på.

Da jeg kom hjem lå der en seddel fra postvæsnet - der er kommet en pakke til mig fra Australien - mine nye stempler, så jeg er spændt på at hente dem imorgen.

Det skulle så være det...alle stumper til motoren og gearkassen er samlet sammen fra alle verdenshjørner, så nu kan jeg fortrække ud i garagen, grave mig ned i udmålinger og testsamlinger. Jeg skal have styr på stemplernes frigang i forhold til topstykket. De gamle stempler strakte p.g.a. vægten plejlstængerne 6/10 mm - lige nøjagtigt 1/10 for meget, så jeg kunne konstatere, at de havde været oppe at røre topstykket. I flg. Heikendorff er dette sansynligvis sket ved omdrejninger over 7.000.

Men en lavere stempelvægt kombineret med en anelse lavere stempler skulle kunne gøre løse det problem.

Spændende at komme igang med at lave min nye super motor...og gearkasse.