Opskruet
Der var skruet helt op for hyggen og det gode vejr i weekenden på Ring Drsland.
Det var med nogen spænding jeg pakkede bilen torsdag aften for at køre til RD fredag eftermiddag. En helt nylavet motor, hvor jeg kun havde "padlet" lidt rundt i omegnen af Vejle på prøveplader, med motoren fyldt op med Running In olie.
Som altid bliver man budt velkommen på en fin måde i Pederstup - denne gang endda med spørgsmålet om, jeg ikke havde lyst til at slå mig ned inde på fliserne inden for hegnet - meget fint og i koloni med de øvrige 65 kørere. Gensyn med Palle, Jacob og Frank, der allerede havde etableret en af de bedre restauranter nord for Kongeåen - Jacobs restaurant - smadderhyggeligt.
Teknisk kontrol blev overstået uden problemer - de lagde lidt vægt på den personlige udrustning denne gang - fint for mig - alt mit er fra sidste år, så der er stadig noget tid at løbe på.
Tidtagning lørdag, så skulle motoren stå sin prøve. De første par omgange bruger jeg til at få noget varme i motor og dæk. Men efterhånden går det bedre og bedre. Jeg ender med at køre "flat out" og motoren får alle de omdrejninger den skal ha' - og den holder.
Jeg får kørt flere og flere omgange, og jeg begynder at tro på, at motoren er på rette spor. Især da jeg kommer ud fra tidtagningen, får motoren kølet ned og får tjekket vand og olie - der er ikke brugt en dråbe af nogen af delene.
Også anden tidtagning - inten vædske er brugt.
Rent tidsmæssigt er jeg stadig efter Palle, men bare kommet noget tættere på. Ned af langsiden trækker han stadig lidt fra. Der er ingen tvivl om, at Palle er en mere rutineret chauffør end mig, men jeg ved også, at jeg ikke er færdig med at skrue på de knapper jeg kan skrue på, for at få bilen til at gå stærkere - især i svingene.
Første heat søndag - i fremragende vejr - og jeg laver nok den værste start man kan tænke sig. Jeg midster omdrejningerne, og bruger de første 50-100 m med at få noget gang i maskinen. Det betyder imidlertidd, at jeg kommer tilat ligge bag en Volvo 544, som jeg har en fin dyst med - at han så vælger at kapitulere ved at lægge bilen om på hovedet, var måske lidt overdrevet - nå, jeg har snakket med Finn, som køreren hedder, idag og han er allerede igang med at gøre bilen klar til at køre i København - nordjyder er ikke sådan at slå ned.
Men efterhånden som heatet skrider frem, får jeg pludseligt øje på Palles bil, og da han øjensynligt har problemer, når jeg at køre forbi og komme ind på en 2. plads - det er da meget godt!
...og da 2. heat ender med en 3. plads, gir det en samlet 3. plads - og vigtigere motoren holdt - og ikke bare holdt presenningen under bilen var knastør, da jeg kørte raceren op i traileren - ikke én dråbe havde den tabt hele weekenden.
Eneste problem hele weekenden var et ødelagt forhjulsleje - men Palle fra det gæve team Midget Racing, har altså bare reservedelene iorden, så jeg lånte et sæt lejer af ham. Det var så så heldigt, at Christian Greve, min sponsor - MG Center - var på besøg søndag, og han havde et par sæt med til mig - et til Palle og et til reservedelskassen.
I det gode sommervejr idag, havde jeg lige tid til at snuppe en tur i MGA'en - verdens fedeste bil - jeg har længe haft lyst til at tage et billede af den i en helt speciel baggård, som jeg tilfældigvis så en dag for noget tid.
Det var med nogen spænding jeg pakkede bilen torsdag aften for at køre til RD fredag eftermiddag. En helt nylavet motor, hvor jeg kun havde "padlet" lidt rundt i omegnen af Vejle på prøveplader, med motoren fyldt op med Running In olie.
Som altid bliver man budt velkommen på en fin måde i Pederstup - denne gang endda med spørgsmålet om, jeg ikke havde lyst til at slå mig ned inde på fliserne inden for hegnet - meget fint og i koloni med de øvrige 65 kørere. Gensyn med Palle, Jacob og Frank, der allerede havde etableret en af de bedre restauranter nord for Kongeåen - Jacobs restaurant - smadderhyggeligt.
Teknisk kontrol blev overstået uden problemer - de lagde lidt vægt på den personlige udrustning denne gang - fint for mig - alt mit er fra sidste år, så der er stadig noget tid at løbe på.
Tidtagning lørdag, så skulle motoren stå sin prøve. De første par omgange bruger jeg til at få noget varme i motor og dæk. Men efterhånden går det bedre og bedre. Jeg ender med at køre "flat out" og motoren får alle de omdrejninger den skal ha' - og den holder.
Jeg får kørt flere og flere omgange, og jeg begynder at tro på, at motoren er på rette spor. Især da jeg kommer ud fra tidtagningen, får motoren kølet ned og får tjekket vand og olie - der er ikke brugt en dråbe af nogen af delene.
Også anden tidtagning - inten vædske er brugt.
Rent tidsmæssigt er jeg stadig efter Palle, men bare kommet noget tættere på. Ned af langsiden trækker han stadig lidt fra. Der er ingen tvivl om, at Palle er en mere rutineret chauffør end mig, men jeg ved også, at jeg ikke er færdig med at skrue på de knapper jeg kan skrue på, for at få bilen til at gå stærkere - især i svingene.
Første heat søndag - i fremragende vejr - og jeg laver nok den værste start man kan tænke sig. Jeg midster omdrejningerne, og bruger de første 50-100 m med at få noget gang i maskinen. Det betyder imidlertidd, at jeg kommer tilat ligge bag en Volvo 544, som jeg har en fin dyst med - at han så vælger at kapitulere ved at lægge bilen om på hovedet, var måske lidt overdrevet - nå, jeg har snakket med Finn, som køreren hedder, idag og han er allerede igang med at gøre bilen klar til at køre i København - nordjyder er ikke sådan at slå ned.
Men efterhånden som heatet skrider frem, får jeg pludseligt øje på Palles bil, og da han øjensynligt har problemer, når jeg at køre forbi og komme ind på en 2. plads - det er da meget godt!
...og da 2. heat ender med en 3. plads, gir det en samlet 3. plads - og vigtigere motoren holdt - og ikke bare holdt presenningen under bilen var knastør, da jeg kørte raceren op i traileren - ikke én dråbe havde den tabt hele weekenden.
Eneste problem hele weekenden var et ødelagt forhjulsleje - men Palle fra det gæve team Midget Racing, har altså bare reservedelene iorden, så jeg lånte et sæt lejer af ham. Det var så så heldigt, at Christian Greve, min sponsor - MG Center - var på besøg søndag, og han havde et par sæt med til mig - et til Palle og et til reservedelskassen.
I det gode sommervejr idag, havde jeg lige tid til at snuppe en tur i MGA'en - verdens fedeste bil - jeg har længe haft lyst til at tage et billede af den i en helt speciel baggård, som jeg tilfældigvis så en dag for noget tid.
0 Comments:
Send en kommentar
<< Home