26 marts, 2014

Things are coming together

Nu er jeg ved at have styr på stumperne til Triumphen.

Igår fik jeg hentet min gearkasse igen - nu med ny bøsning omkring hovedakslen, og det er vist det englænderne kalder "snugg fit" - for hold fast det passer sammen.

Vi valgte så at lade bøsningen sidde i fuld længde, selvom den stikker noget ud fra drivakslen. Men dels er der plads til det og dels, jo længere bøsning jo større chance for at det er tæt. Der er en frigang på 2-3mm mellem bagsiden af koblingen og bøsningen, så der er rigeligt med plads.

Jeg blev ikke helt færdig med at samle gearkassen igår, men jeg kom langt nok til at jeg skulle vælge hvilken gearing jeg starter ud med, men iogmed vi lægger ud på Padborg, valgte jeg en gearing ikke den mindste, men én der giver lidt topfart. Jeg har 17, 19, 21, 23 og 25 at vælge imellem og jeg vaklede mellem 19 og 21 - men endte med at vælge 19'eren - der er altså også nogle sving man skal ud af.


Alt bliver smurt godt ind i olie inden samling, som sikrer en go smørring i opstarten. Jeg er jo importør af Millers Oils Motorsport, og de laver en fremragende transmission olie tilsat Nano, som gir en væsentlig nedsættelse af friktionen