29 juli, 2015

Sommerferien er ovre…

…og jeg arbejder ihærdigt for at få Hondaen klar til et spændende løb jeg skal køre i Belgien senere på måneden, men først lidt tilbage i tiden.

Først i maj var vi nogle stykker der kørte til Roskilde, for at fejre Ringens jubilæum.
























Det var "kun" et hyggeløb og hygge det var det i høj grad. Jeg havde Hondaen med, og den vækker behørig opsigt. Jeg fik nogle gode kontakter til flere der havde kørt med CB 450 motoren tidligere. Det er altid fedt at snakke med dem der kommer forbi.
















Men, og der er et men, toppakningen røg på en af de sidste omgange, så der var arbejde med hjem.

Da jeg fik åbnet motoren - det var første gang jeg åbnede motoren - opdagede jeg desværre at dem der har lavet motoren oprindeligt har sjusket lidt med tolerencerne. Som det kan ses på billedet har indsugningsventilen lige været nede og kysse stempeltoppen…og det dur naturligvis ikke, og jeg er glad for jeg kun kørte op til 9500 omd. i Roskilde.
























Nu har jeg heldigvis et godt netværk, så allerede nogle få dage efter Roskilde lå stemplerne hos en CNC-fræser.
Så blev det sommerferie og i går var der stadig ikke sket noget med CNC'en, så hvis jeg skulle ha en chance for at få Hondaen samlet og testet i København i den kommende weekend, så var jeg nødt til at foretage mig noget.
Jeg har en go ven i Thisted, Kjeld Vad, som er go med en fræser, så i bilen og nordpå til fræser og aftensmad. Begge dele suverene…tak for det Kjeld.


















Det var sidste ting jeg manglede for at kunne gå igang med samling af motoren igen. Diverse stumper er dumpet ind ad døren i løbet af ferien - ny knastkæde, toppakning, samleled, planslebet cylindere osv.

Så iaften og imorgen står den på garagearbejde…..sæt igang.

Tilsidst lige et link med en video om det løb jeg gerne skulle deltage i om ca 3 uger:

TT - Gedinne