12 april, 2008

Padborg Park

Ja...nu skulle jeg køre rundt på Padborg Park, for at se hvad bilen er istand til.

Meeeennnn - jeg var på rullefelt i tirsdags, og det var simpelthen ikke godt nok. De målinger som kom ud af det var ca. nok til at drive en Gocart frem i morfar fart. En ny kompressionstest på rullen viste, at den ikke engang havde det tryk jeg målte hjemme i garagen, som jeg synes var lidt lavt i forhold til de beregninger af rumfang jeg havde lavet på forhånd.

Genveje koster i det her game - og min genvej med nyr stempelringe i en gammel honing var ikke godtnok - mine boringer er en smule ovale så kompressionen fiser nedenud. At planslibningen af blokken heller ikke er fuldstændig lige hjælper heller ikke. Men som en motormand forklarede mig i torsdags, så er en motorblok ikke den "døde" genstand man skulle tro. Den kan sagtens "slå" sig når den bliver samlet efter en renovering - man skal være meget påpasselig med at stramme toppen til.

Nå, men jeg har altså taget motoren ud igen, og det jeg havde regnet med at lave til vinter, bliver lavet nu!

Ny stempler i en ny opboring, topstykket bliver lavet endnu skrappere...omhyggelighed frem for hastighed...det må være læren af det her.

Det falder så selvfølgeligt sammen med, at jeg skal lave blad til MG-klubben...så den første uge bliver det kun når jeg har tid, jeg får lavet noget ved motoren...Hmmmm.