02 september, 2008

Stilhed

Der er lidt stille om projektet lige i øjeblikket.

I den nærmeste fremtid har jeg to ting på programmet - én lidt usikker og en meget sikker.

Jeg har fået en opfordring til at udstille bilen i Skærbæk i weekenden. Der er et eller andet gammelbils arrangement, hvor der skulle dukke en del mennersker op. Det ville passe fint i mine "olie-planer" at køre derned. Som jeg har skrevet om tidligere, er jeg blevet forhandler af Millers Oils, så jeg kunne godt lave en lille udstilling kombineret med salg af olie - for at komme lidt ud med budskabet.

Det andet jeg skal er, at køre raceren op til åbningen af Hanne og Christian Greves overtagelses "åbent hus" den 4. oktober, så den kan blive udstillet "hjemme" hos den ene af mine to sponsorere.

Lige derefter vil jeg tage hul på vinteraktiviteterne, der kommer til at bestå af 3 hovedområder.

For det første skal jeg have topstykke, indsugningsmanifold, karburator og udstødningsmanifold fragtet over til én i København, der har fuld styr på optimal portning af den ende af motoren. Planen er, at jeg skal ha' ca 20 hk mere ad den vej, hvilket i flg. vedkommende ikke er spor urealistisk - den kan endog godt komme endnu højere op - det får vi at se!!!

Dernæst skal jeg have bygget min gearkasse om. Jeg kører med en standard gearkasse, og det er bare ikke godt nok. Den skal være ligeskåret og "close ratio".

Endeligt videre ned ad transmissionen kommer vi til differentialet - som har givet lidt problemer i år. Her skal jeg have bygget et TransX spærredifferentiale i.

Det var de store ting.

Der vil uden al tvivl også komme til at ske nogle småting - f.eks. faldt jeg over en englænder der laver lettede knastfølgere - han henter en ret betydelig vægtbesparelse ud af de 8 små cylindere - de er bestilt og sendt afsted til mig. Også mit forhjulsophæng skal kikkes efter i sømmene. Jeg opdagede på Jyllands-Ringen, at der var slør i forhjulene. Jeg fandt ud af, at det stammede fra støddæmperarmen. Der er slør i den aksel der går på tværs ind i dæmperen. De er ellers nyrenoverede, men nu skal der altså nye i.

Så en lidt underlig ting - jeg fik jo en hærdet rude sat i, lige før første løb. Den har jeg kørt med selv hen over Københavns meget ujævne asfalt - uden problemer. Nu har bilen så stået lige så stille i garagen i 3 uger - og nu er ruden flækket - pis!!!!