05 september, 2008

Stumper ind ad døren

Det er sjovt som der findes små engelske firmaer der laver nogle enkelte produkter.

Som jeg nævnte tidligere, fandt jeg en gut på nettet, der laver knastløftere til race - de er nu kommet ind ad døren - ikke at de er så revolutionerende i udformningen, bortset fra den indvendige bund...og så vægten. Det er klart, at hvert gram man kan spare her på den "masse" der skal flyttes, det betyder meget i det samlede billede.

Så troede jeg også det var slut med "pin-drive" oliepumper - altså nye, men også her er der et firma der stadig laver den.

Altså ligeså irriterende englænderne kan være, når de skifter fra én udgave af en reservedel til en anden, som f.eks. strømfordeleren i min Metro.

For et stykke tid siden opgav den pludseligt at lave noget der bare mindede om en gnist - jeg lokaliserede fejlen til en lille elektronisk boks der sidder på siden af strømfordeleren, der sidder et to-bens stik på boksen, men tror I man bare kan købe det? Nej, den man kan købe har tre ben, og man kan åbenbart ikke umiddelbart skifte mellem de to, så nu har jeg endeligt efter lang tids søgning fundet én i England der har en ny boks, med to ben.

Så nu venter jeg bare på den skal komme hjem!!!