05 september, 2008

Evaluering af CHGP

Arrangørerne af Københavns Grand Prix har sendt en mail ud til deltagerne for at få noget feed back omkring arrangementet.

Her er hvad jeg har skrevet tilbage:

Jeg vil starte med det positive.

Stemningen omkring selve arrangementet er fin - masser af tilskuere, det er fedt.

Som optakt til løbet skulle jeg som førstegangs deltager tage stilling til "ekstra" leje af taltplads kontra mit eget telt, men da der i slutinstruktionen stod, at valget stod mellem 3x3 m til mit eget telt, ingen mulighed for strøm og ingen egen bil og trailer i nærheden, var jeg nærmest tvunget ind i et telt og jeg bestilte også strøm mod ekstra betaling - der var iøvrigt fra arrangørside med i pakken, at der ville blive sat skilt op med bildata.

Realiteten var, at der på trods af det lovede ikke var plads til bil/værktøj, der var ingen skilt og der var ikke strømstik! - så set i bakspejlet var det spildt

Da vi ankom fredag eftermiddag ville vi som det allerførste registrere os hos officials - vi stod i en ret kort kø, men på trods af det tog det næsten 3 kvarter inden vi kom frem til vores tur. Humøret steg ikke voldsomt, da Søren Dunn kom og foreslog, at der lige skulle trækkes nogle kendisser igennem foran køen, og det steg heller ikke, da vi oplevede Tyrring få special behandling, da han "desværre lige" var kommet forsent til førermøde.

Før indkørsel og på banen herskede der på det nærmste kaotiske tilstande - første opstilling til start antog næsten grotesk form - et af højdepunkterne var, da to piger gav sig til højlydt at diskutere om en tom plads i startrækkefølgen skulle fyldes op - Angliaen der skulle holde der, gav op med en kogende motor, fordi det tog så lang tid - fem minutter tog, det inden de to havde vandret frem og tilbage for at løse problemet!!!.

Banen er et kapitel for sig - asfalten er ikke god nok til at køre på, så enkelt er det! - og hvis ambitionen er, at det skal ha' et mere internationalt snit, så skal der gøres noget ved det.

Jeg er modstander af, at løbet skal være et DM løb for de historiske klasser næste år under de betingelser der blev budt iår. Men det får vi sikkert en snak om på generalforsamlingen i HMS.

Oplevelsen af stemningen er som jeg indledte med, det positive ved løbet - men under det hele lurede fornemmelsen af, at vi "små" var med som økonomiske malkekøer, det vi fik for vores startgebyr lå standardmæssigt langt under det vi ellers får.

Det er noget I som arrangører naturligvis bestemmer, men det harmonerer bare ikke med det, at løbet tæller til mesterskabet.


Med venlig hilsen

the Green Midget
Ole Aaen