25 juli, 2009

Det går kun én vej...

mine nye envejsventiler til bremserne.

Jeg har aldrig kunnet li' at lufte bremser, jeg har altid syntes, at det er et lortejob - enten får man bremsevædske ud over det hele, eller man skal ha' gang i mindst to mand for at åbne og lukke ventilerne...BØVL.

Men...med mine nye ventiler, hvor vædske og luft kun kan komme den ene vej, går det som en leg.

I mit tilfælde nu, hvor jeg skulle skifte al vædsken, fordi jeg ville ha' en anden type i, startede jeg med at sætte tryk på systemet, så jeg kunne presse al den gamle ud. Så satte jeg de nye ventiler i, og vupti...en bremse af gangen...løsne ventilen og pumpe på pedalen indtil der kom ren vædske ud...videre til næste bremse osv.

Jeg vil ha' ventilerne skiftet ud på alle mine biler, for det er godtnok nemt!!! - og jeg spilte ikke en dråbe.

21 juli, 2009

Første skridt...

mod København.

Jeg har tidligere skrevet, at jeg skal ha' gjort forvognen noget stivere.

Jeg har skiftet min 16mm krængningsstabilisator ud med én på 21mm, samt lavet nye beslag de hænger i. Det er Thor Flade i Hedensted der har lavet beslagene til mig. De er lavet i et materiale der hedder "Pom" - eller noget i den retning. Et meget stærkt kunstmateriale. Jeg mangler kun lige at sætte et par spændebånd på, så der ikke er noget sideværs bevægelse.

Jeg nåede det ikke idag, da jeg fik besøg af min sponsor, Flemming fra Vindinggruppen - et af de ejendomsinvesteringsfirmaet, der har styret fuldstændigt uden om al snak om finanskrise. De har bl.a. investeret i Sct. Maria bygningerne i Vejle - et gammelt sygehus kompleks, der nu er ved at blive omdannet til sundhedscenter, med lægehuse, kostvejledning og meget andet, der alt sammen har med sundhed at gøre.

Altid hyggeligt at få besøg i garagen.

Nå, men for at vende tilbage til stabilisatoren, så er eneste mulighed for at gøre den stivere at bruge de såkaldte "rose-joints" i enderne, men det må vi ikke i 65 klassen.

Jeg skal ha' skiftet bremsevæske inden København, og det er altid et lidt træls job, selvom jeg har fundet en ret god metode med at sætte tryk på systemet, men nu er jeg faldet over "en-vejs" luftskruer - så man selv ved at bruge den gammeldags metode med at pumpe med pedalen, kan gøre det ene mand.

Det skal laves imorgen aften.

19 juli, 2009

Lidt flere billeder fra Ring Djursland...og en brugt ferie

Så...frisk hjemme fra ferie i Italien.

Det har været en ferie nydt i fulde drag. Efter et forår, der har budt på lidt af hvert. En hård start på året for mit firma, hvor vi leverer reklame og markedsføring til bl.a. byggebranchen - og den branche var hurtig til at skrue ned for den del af udgifterne i lyset af krisen i hele samfundet. Det ser heldigvis ud til at lysne nu, der er ihvertfald nok at tage fat på, når jeg sidder på min pind imorgen.

Jeg ahr haft raceren startet op i dag, den lyder som da jeg satte den ind efter løbet på RD.

I min ferie har jeg fået bestilt et par småting til at forbedre undervognen. jeg har jo kunnet mærke på bilen, at den er lidt for blød foran, så her bliver der lavet nogle forbedringer.

I min ferie har jeg også fået nogle flere billeder fra RD. Det er Teddy B. Iversen, der har taget dem, og sendt dem til mig - det er fedt der er nogle der tager sig tid til at dels at fotografere, men også er så venlige, at sende billederne - tak for det.