27 april, 2011

Så er sponsorerne for i år på plads

Det er dejligt at få opbakning til sin sport.

Nu er mine sponsorer faldet på plads, og jeg kører igen i år med logoer fra MG Center i Aalborg og Vindinggruppen i Vejle.

Ferie og fornøjelser

Ferien først.

Min Svigerfar bliver 80 idag...og tillykke til ham. Det er dejligt med mennesker der selv i en høj alder er friske og det er han. Han fortalte engang i efteråret, at han altid har ønskes sig en motorcykel, og specielt en Nimbus (der er jeg så ikke helt enig). Men det blev aldrig lige til noget, så jeg har trukket i lidt snore og en af mine bekendte har et par stykker, så i eftermiddag kører vi til Egtved og gir Svigerfar en tur på Nimbus.

Hvor vil jeg så hen med det her? - jo, vi har været på ferie hele familien - Svigerfar og Svigermor (som ikke lever op til den gængse svigermor forestilling - hun er faktisk ret sød), og deres 3 børn og familier - 14 personer ialt.

Oprindeligt var oplægget at vi skulle på en forlænget weekend i Lalandia, men det synes vi i familien ikke var helt nok. så vi spædede selv til, og vi tog så en uge til Malta istedet - og det var en dejlig ferie.

Malta er bl.a. kendt for deres gamle busser, der bestemt er en oplevelse.



Malta er et sjovt sted, en underlig blanding af arabisk og engelsk kultur. Men en dejlig ferie, med diverse indlæg af museumsbesøg på bl.a. et Classic Cars museum.

Jeg overvejer at lave en artikel til MG bladet, så her kan jeg få brugt nogle af de mange billeder jeg har taget.




Så var det rart at komme hjem igen...til flere engelske udfordringer.

Jeg har en Triumph Spitfire inde til service - den kørte ret dårligt, så den har fået den store tur gennem olieskift, tændingsindstilling, karburator balancering og indstilling. Fået skiftet diverse slidte dele - kilerem, ledninger, stik m.m. Desuden er der blevet ryddet op i et rodet ledningslay-out.

Så har Spitfiren en tendens til at svede olie ud mellem blok og topstykke, så jeg har sammen med ejeren af bilen besluttet at jeg bestiller toppakningen hjem, når han så er træt af olien der kommer ud, så skifter vi den - i mellemtiden har han købt en af de oliebakker jeg har.

Men det er en fornøjelse at sende en bil ud af garagen der kører som den skal, når man sammenligner med hvordan den kørte da den kom ind.




12 april, 2011

ROD

Det er noget rod når man får sin motorcykel tilbage inden den er lavet - i en papkasse.

Det er et større puslespil eg er igang med...men jeg arbejder på at få cyklen klar til CRAA.

Også når jeg er lidt på udebane endnu.

Jeg havde aldrig troet jeg skulle igang med at skrue i noget der er væsentligt mindre end en Midget.

09 april, 2011

Man skal skilte med det...

Det er ingen hemmelighed, at jeg godt kan li' skilte og "cool" billeder - og så er det da godt jeg har de faciliteter på arbejde, der gør at jeg kan lave lidt selv...og det gør jeg så.

I dag har jeg tænkt at jeg vil vise lidt af det der hænger på væggene i værkstedet lige nu - det forandrer sig hele tiden - noget bliver smidt ud og andet kommer til.


Vi kan starte rundturen udenfor. Til højre hænger det skilt jeg har lavet til alle forhandlere af Millers Oils i Danmark.
Så når du ser det hænge et eller andet sted, så ved du at her kan du købe en super olie.


Modsatte side udenfor hænger min egen fortolkning af det gamle skilt der hang på gavlen af MG fabrikken i Abingdon. Den del hvor der står "The MG Car CO." er originalt nok både i typografi og proportioner, så har jeg lige tilføjet det med "Competition Dept." for det er jo det man finder inde bag døren :)


Nu er min garage to-delt, så der er endnu en dør inden man finder ind til det allerhelligste, og uden på døren hænger der en kopi af det gamle "Cream Cracker" logo. Cream Cracker var navnet på et fabriksteam af gamle T-typer der kørte race i gamle dage


Lige på den anden side af døren hænger Sir Sterling Moss - han holder klar til start på Goodwood for mange år siden.


Her til venstre hænger mit gamle dørskilt - Work-Shop skiltet. Nedenunder hænger et Postskilt fra først i 70-erne. I det kvarter jeg boede da jeg var dreng, nedlagde man posthuset, og allt inventar, skilte, brochurer m.m. blev smidt i en kontainer, sammen med nogle murerbrokker og gamle træstolper - jeg tænkte, det skilt skal da ikke bare smides væk, så det har jeg troligt slæbt med alle de gange jeg har flyttet, og nu hænger det altså der.

De amerikanske nummerplader er fra henholdsvis imn MGA'er og fra Midgeten.

Højre side af porten kommer jeg lige tilbage til.


Min MGA - Andy Worhol - plakat er lavet ud af de allerførste billeder jeg tog af min MGA lige da jeg havde fået den synet og på plader.


MGCC i England fyldte 80 sidste år - da de fyldte 75 lavede de en A3 plakat til Silverstone arrangementet - min er da bare meget større!!! - ret flot plakat iøvrigt.


Under loftet hænger min reserve grill til raceren - de er pissedyre at købe, når der endeligt dukker en op på Ebay, så det er rart at ha' en ekstra - ved siden af hænger et par collager af mine biler - MGA'en som jeg har endnu, og Y'eren, der kører rundt på Fyn.


Min A'er da den netop var blevet samlet efter renovering - man kan godt lige ane, at den ikke har fået forkofanger på, men det var lige godt vejr, så den skulle ud og være fotomodel.


Skiltet her er jeg selv ret vild med. det er en kopi af intet mindre end verdens til dato dyreste emalje skilt. Jeg har trykt det direkte på en metalplade, og efterbehandlet det med en let gullig lak, så det har den rigtige patina.

Så selv når man går helt tæt på og evt. tapper på det, så kan man godt blive snydt lidt!!!


En reproduktion af en gammel Millers Oils dunk - som jeg dog ikke selv har lavet.


Endeligt tilbage til den højre side jeg sprang let og elegant over.

Det her er min "uncool wall" - øverst centerpanelet som jeg opgav at rette ud, da en Skotte tilbød mig det panel han havde liggende i garagen - mod jeg betalte forsendelsen - flink mand.

Panelet er ca. lidt under halvt så dybt som det burde være. Under panelet hænger et billede af bilen og mig, der lige er kommet ud fra banen. Og endeligt den kasserede hjelm.

Det er altså sådan mine vægge ser ud lige i øjeblikket, på en dejlig solbeskindet lørdag, hvor jeg vist for en gangs skyld havde lidt go' tid.

04 april, 2011

Noget nyt gammelt og noget gammelt gammelt

Så er jeg vist ved at vågne op efter vinterpausen, der godt nok ikke har budt på meget andet end lige at skrue på gamle biler.

Jeg har bl.a. fået mit mandat som formand for MG klubben forlænget :)

Helt stille har jeg dog ikke ligget. Det nye medlem af racerstalden - Ducatien - har voldt lidt problemer. Jeg kørte den for efterhånden lang tid siden over til en gut på Fyn, som skulle hjælpe mig med at få den til at spille.

Det viste sig, at knastakslen var noget slidt, så jeg har været på indkøb på Ebay og i England.

Men bedst som jeg havde fået samlet alle stumper, blev min mekaniker syg, og han ved ikke hvornår han er klar igen, så jeg har hentet cyklen tilbage, og nu laver jeg den selv - med go' hjælp af Poul, Cylinderservice i Horsens.

Det er en helt ny og mindre verden - at lave motorcykel, men spændende om jeg får det til at køre ordentligt inden cyklen skal luftes i Aarhus midt i Maj.





...og så i lørdags fik jeg hentet "den grønne" hjem i garagen - egentligt var det min plan kun at lave lidt småting på den i weekenden, men så blev jeg alligevel fanget af arbejdet, og inden jeg fik set mig om, så var motoren pillet ud.

Jeg fik den lukket op, og fik set til de vitale dele indeni - og den ser fuldstændig perfekt ud - ingen slidmærker på knasten, perfekte lejer, et alt i alt tilfredsstillende syn.

...og det skyldes olien, det er der ingen tvivl om. Millers Oils laver en fremragende racerolie...ja, også en super olie til "almindelige" gamle biler, men racerolien lever fuldstændig op til alt hvad man kan forvente af en go' olie.

Også i gearkassen så det godt ud. Den nye NANO olie gør det også fremragende, ingen slidmærker nogen steder.

Nu har jeg jo godt nok tidligere skrevet, at jeg ikke vil lave nogen ændringer på bil eller motor til 2011, men nu er motoren åben, og jeg har samlet lidt specialting sammen, og nu tar jeg springet og opdaterer lidt. Det betyder, at jeg må en tur på Kurts rullefelt i Horsens, men det gør jeg også gerne...det bliver lidt spændende.

Jeg fandt også et lille levn fra mit uheld...et bøjet motorophæng - der er smæk på, når man tar sådan en tur.