14 januar, 2012

...men "sound" betyder også noget

Jeg skrev sidst om "Appearance is everything", men lyd er altså også vigtig.

Jeg ved ikke helt hvad det er der gør, at jeg ikke kan lade være med at "pille" ved riskogeren. Måske er det fordi den normalt står ved siden af Ducatien, og det er en sej maskine - også selvom jeg ikke er helt tilfreds med alt det arbejde jeg har lagt i den, uden den helt er hvor den skal være...nå, det er ikke den det skal handle om.

Men det korte af det lange er altså, at jeg ikke kan lade være med at bygge Hondaen lidt om.

Senest har jeg været igang med at gi' den noget mere lyd. Den har jo indtil nu været udstyret med en "4-i-1" udstødning, der ikke kan vække en kat ved fulde omdrejninger - motoren ved fulde omdrejninger, ikke katten - men med motorcyklen fulgde de originale 4 potter, der led af den skavank mange udstødninger lider - rust. Så de fire potter var repareret på en ikke så køn måde, idet der bare var svejset nogle lapper på. Men de var heldigvis kun repareret helt bagude, så jeg har skåret dem ned, så de nu kun er ca. halvt så lange. For at det skulle se ordentligt ud, skar jeg dem først over forholdsvis langt nede - der hvor jeg ville ha´indmaden skulle slutte. Derefter skar jeg en ring mere af de bagerste stykker, som jeg svejsede på det stykke af lydpotten, som skulle bruges - alt det fordi jeg ville ha' 4 ender, hvor man ikke kan se indmaden af potterne.

Efterfølgende har jeg sprøjtet dem sorte, og forrørene, som heller ikke var for pæne har jeg beviklet.

Alt i alt ser det ret cool ud...og lyden...hmmm. Lad mig først sige, at det lyder godt.

Jeg satte prøveplader på og kørte forbi den lokale synshal, hvor jeg heldigvis kender indehaveren godt. Han lavede en hurtig måling som viste, et lydniveau på 96Db - altså ca. 6 Db for meget...hmmm - gad vide om jeg kan forklare mig ud af det, hvis jeg bliver vinket ind til siden.




10 januar, 2012

Appearance is everything

...det skal der nok være én eller anden klog mand der har sagt på et tidspunkt. Jeg ved bare ikke lige hvem det skulle være.

Og det er måske heller ikke helt rigtigt.

Men hvorom alting er, så breder der sig jo i 65-klassen den ene mere fede retrostil efter den anden. Alle kører gamle Opel Blitz, Ford Transit og hvad ved jeg.

Det er da svært ikke at føle sig en smule påvirket, og hver fugl må jo pippe med det næb den nu engang har, så jeg pipper også med.

Dels har jeg jo købt min (næsten) tidstypiske BSA pitbike (pedaltrukket), men så har jeg også i et stykke tid tænkt lidt over hvad jeg kan gøre ved mit pit-telt. Jeg købte jo et fint telt af Frank (Alfa) sidste år, og her var en oplagt mulighed for at "pifte" tingene lidt i en retro retning.

Så jeg har rodet lidt i mine gamle fotoarkiver, og fundet nogle billedere fra Goodwood frem - nu kan jeg endeligt bruge dem til noget fornuftigt.

Teltet er nu blevet udstyret med en anderledes spændende front, og længere bag i teltet, bliver der en mere privat afdeling til omklædning og med plads til en feltseng.

Det bliver bare luksus.

Læg iøvrigt lige mærke til skiltet på frontbanneret - med sponsornavne og teamnavn. På mit originalbillede var skiltet et Castrol blikskilt, men det kan jeg jo ikke reklamere for, når eg nu sælger Millers Oils.

Apropos det sidste, så vil der blive gearet op på det felt. Jeg barsler snart med en webshop, udelukkende med Millers Motorsports olie, og min store trailer bliver rullende reklame for olien.

Nu mangler jeg bare at få en go' ide til hvordan jeg hænger plakater op inde i teltet. Jeg har en stak gamle racerplakater, som jeg vil reproducere på et vandbestandigt plastmateriale, som jeg vil have op indvendigt...alt for den gode stemnings skyld.



02 januar, 2012

Godt Nytår...alle

Først vil jeg gerne have lov til at ønske alle der kikker med her...og alle andre for den sags skyld også, men de ved det så bare ikke...et Godt Nytår.

Her i weekenden fik jeg besked på, at Palle havde været forbi ham i Esbjerg, som jeg har købt Pit-bike af, og hentet det han heldigvis kalder - den fine pitbike - så den kan vel ikke være helt skæv.

Det er dejligt at vi kan hjælpe hinanden, så tak for hjælpen Palle.

Ellers har jeg brugt tiden imellem jul og nytår til at fundere over diverse. Jeg har planlagt færdiggørelsen af min reservemotor, som hvis alt går som planlagt bliver noget anderledes indvendigt end den nuværende - der hvor den kommer til at ligne mest bliver farven :)

Men jeg har besluttet, at den skal bygges helt færdig som en selvstændig motor incl. topstykke. Jeg har et meget fint 12G295 topstykke liggende, som er mindst lige så fint og forarbejdet som det der sidder i bilen. Grunden til jeg vil bygge den helt færdig er, at jeg godt kunne tænke mig at teste den i en bænk, inden den ryger i bilen.

Det andet jeg har gået og tænkt over, er hvor og hvad jeg vil køre i år.

Der er jo kommet nye klasseinddelinger i 65-klassen, som giver nogle flere biler i min klasse. Det vil gøre det sjovere at køre i klassen, men samtidigt vil det også gøre, at jeg ikke er så "forpligtet" til at køre de normale baneløb. De tidligere år har jeg, synes man var lidt forpligtet, for at få biler nok i klassen.

Men iogmed deer nu kommer mange biler i vores division, kunne jeg måske godt tænke mig at køre de 2-timersløb der bliver kørt på Djursland og Padborg - og måske et eller to løb mere for at teste grej.

Det vil så blive på bekostning af de to opvisningsløb - CRAA og CHGP, men de klarer sig nok uden mig.

Men intet er besluttet endnu...nu får vi se.